Wednesday, November 16, 2011

På plats i Sunne

Nu sitter jag här i Sunne Missionförsamlingskyrka - i det mysiga ungdomsrummet. Det fanns bredband här - trevligt. Patrik ligger i den andra soffan och kollar på Sucker Punch, skön rulle som jag redan har sett - så jag nöjer mig med att avnjuta det underbara soundtracket här från den andra sidan.

I kontrast till vädret fick vi ett väldigt varmt välkomnande av människorna här. Missionare. Aah. Var i Sunne runt  halv 2, spenderade lite till spionerades på samhället. Det första  timmarna spenderade vi med Dave, pastorn, som visade oss runt i kyrkan, satte in oss i scenariot och visade oss mer av Sunne - samt bjöd på käk.

Sen var vi inbjudna till en bönegrupp i ett hus bredvid kyrkan, där vi träffade lite mer församlingsfolk. Goa personer. Efter det, möte med ungdomsutskottet i kyrkan. Kanske låter maffigt, med deltagarantalet var inget extremt - jag och Patrik stod väl för 37 % av deltagarna.

Lite ICA för frukostmat efter det. Och nu sitter jag här i soffan och försöker samla tankar och intryck från dagen. Frågorna som dominerar min hjärnkapacitet mest är i stort; hur ska jag nå ut med min caballokärlek till så många som möjligt - och hur mycket kan jag göra på en och halv vecka här?

Förutsättningar är tuffa, utmaningarna många. Bring it on.

3 comments:

  1. mer caballokärlek till sunnefolket!

    ReplyDelete
  2. saknar dina "aah" !


    ps hoppas ni inte glömde doftljusen!

    ReplyDelete
  3. hängiven anhängareNovember 16, 2011 at 3:37 PM

    you go girls!

    ReplyDelete