Thursday, November 3, 2011

Åkommor

Gick till sängs med en stel nacke, vaknade med en ännu mer stel nacke. Ett litet handikapp kallar somliga det, jag ser det som en utmaning samt en chans att lära sig något.

Det har börjats kommenteras mer av avsaknaden av inlägg på min blogg, mer än innehållet i den. För kvinnor är tydligen kvantitet något som väger tyngre än kvalité. Men vad vore jag för caballoperson om jag inte ändå tog med tid att analysera om det faktiskt ligger någonting de säger.

Min slutsats är att kvalité för kvinnor inte behöver vara att bli mer bildad och berikad som person - utan snarare kanske något att ha att göra helt enkelt. Därför komma jag sänka ribban för bloggen något för att stimulera båda den feministiska delen av läsarna något mer - men till lidande för den maskulina delen.

Denna torsdag har jag en lektionsfri förmiddag, vilket betyder att jag inte har några större åtaganden förrän efter lunch. Det var egentligen inte bara jag som hade ledig f.m, utan hela min grupp. Jag tror ingen ser det som en förvåning att den gruppen jag var med i var den mest effektiva. Ni kan tacka mig sen.

Dagens fokus ligger delvis på Elin, som precis avklarat sitt 19:e år (eller inne på det beroende synsätt). Ca 80 år i caballoår - imponerande.

Nu återgår jag till några minuter i ensamheten innan jag lämnar mitt rum för att ge mig ut i dagens prövningar.

2 comments:

  1. Fint inlägg!! mycket kvalité i det. like. Jag simmar emot strömmen o skulle säga att jag preferio kvalité framför kvantitet!

    ReplyDelete
  2. känns fint att se att du vågar dela igen, tycker dock inte att kritiken mot females är varken befogad eller får dig att ta steg på caballovandringen...

    ReplyDelete