Saturday, November 26, 2011

Lördag, sju dagar senare

Befinner mig återigen i de sköna skinnsofforna i ungdomsrummet här i kyrkan. Internätet här har visat sig vara ytterst instabilt, så jag tar tillfället i akt att slänga in en liten uppdatering medan jag sitter några minuter mellan de olika aktiviteterna och tar igen mig.

Sunne är grått. Tråkigt, dåligt grått, för tillfället. Tranorna flyger bort.

Vi är ivägbjudna på ytterligare en middag hos ett par i församlingen. Mycket tankar i huvudet så här inför detta. En viss rädsla finns inuti mig, ärren finns kvar från förra middagen. Frågorna snurrar de också. Är vägen till vägg tre längre nu? 

Jag och Patrik har hand om tonårskvällen ikväll. Helt. Jag har hand om andakten. Lämna ett sista intrycket innan vi lämnar dem. Tungt,

1 comment:

  1. Fantastiskt! Att blogga utan tvång kallas detta, skönt att slippa behöva poängtera att bloggandet borde tas upp igen!

    Känns som en uppdatering om vardagen med några svåra stunder och några ljusa, fint att kunna lyfta upp båda delarna!

    ReplyDelete