Monday, November 7, 2011

Ny fakta, nya slutsatser

Ny chockerande fakta har kommit till ytan. Skvallret sköter ju i vanliga fall SkvallerDanne - men nu när det har Caballos i bilden så får jag rycka in. Det finns fakta som tyder på att självaste Paulus inte var någon vidare caballofantast. I själva verket, så gick han hellre hela vägen till Damaskus med sina egna ben - hellre än sittandes på ens hästs rygg. 

Men var vore jag för journalist om jag inte tar med båda sidorna för er läsare att tänka på. Kanske var det så att Paulus var den största caballofanstasten av oss alla? Och istället för att belasta en stackars hästrygg belasta han istället sina ben. Ni får döma själva.

Nu kommer den andra delen av bloggen som är lite mer ytlig och ointressant - och är riktad främst till den kvinnliga delen av mina läsare.

Dagens sparkades igång (ba-dum-tish) med fotboll i Kumla. Stjärnspelare som man är så blir man en eftertraktad måltavla där ute på planen. Men man tror ju att när man spelar med sina vänner att de ska ha någon form av spärrar för hur oschysst spel man kan spela. Då tror man fel.

Efter det lektioner, där tvivel var det mer intressanta vi pratade om. Senare på kvällen hade vi ännu mer lektioner, men med engelsmännen istället för Leila.Gud rike. Gud församling. Fina saker. Den röda tråden jag hade i början av mitt skrivande har blivit stulen av min gamle vän tröttheten, därför väljer jag att runda av där för natten. Återkommer med mer tankar imorgon, om både denna dagen och nästa. God natt.

1 comment: