Friday, November 18, 2011

Fredag i Sunne

Sitter och rundar av dagen tillsammans med partnern i mysrummet i kyrkan. Känslan att vara är, för min del - är väl ungefär i fasen; hemmastadda främlingar. Hade jag bara haft min Cinema skiva hade jag kunnat koppla av här fullständigt - men vissa gör allt för att förstöra de mysideal vi män försöker bygga upp.

Ganska tomt innan eftermiddagen på schemat idag. Halv 4 var vi inbjudna till middag hos ett glatt par i församlingen. Redan innan hade vi hört andra nämna saker i stil med "oj ska ni till Karin, var hungriga innan ni kommer dit". Jag insåg därmed tidigt att detta skulle bli en måltid där gamle kära vägg tre skulle få sig ett återbesök.

Jag hade inte fel.

 Jag var Harry Potter på en uppgödningsmiddag hos Mrs. Weasley.

Kanske en vecka i Sunne är vad jag behöver för att joina 70 kg klubben. Vi får se.

Hursomhelst. Efter middagen bar det snabbt av till Idrottshallen i Sunne. Det var dags för första ungdomsgruppen. Ikväll skulle vi tillsammans med den lite yngre delen (typ mellanstadie) av ungdomen i Sunne skjuta luftgevär på några skjutbanor där. Lite vassare grejer än man är van vid hemma.

Jag tror ungdomarna lämnade hallen med lite mer caballokärlek i kroppen än när de kom dit. Kul att få börja se lite ansikten på dem. Nu väntar sängen. Imorgon väntar de äldre.

2 comments:

  1. haha sjukt fint inlägg, karin kanske kan bli din mentor på vägen klubben, som stöttar och förser med det du behöver för att nå målet?!

    ReplyDelete
  2. underbart att få uppdateringar från värmland! också underbart med HP-referenser. 5 av 5!

    ReplyDelete