Wednesday, October 26, 2011

Öga för öga

Ocaballoaktigt att glida undan en betalj och i smyg attackera ens bas. Begreppet rent spel är inget ni kvinnor hört talas om.

Men som en stolt och ädel Caballoanhängare kan jag ta hela situationen med ro. Liksom det var bara lite papper - tre rullar förkastade, varför bry sig om träd och energiförbrukning?

Däremot upptäckte jag efter att ha städat upp det mesta att de inte bara nöjt sig med att linda in saker. Utan att gå så långt och trycka ner det jag håller kärt. De kunde lika gärna sparkat mig i skrevet och spottat på mig. Man tror kvinnor hade någon form av moral. Man tror då fel.

Ni har väckt den sovande björnen och startat ett krig där vi män kommer kämpa för uppehålla etiken i samhället.  Ett samhälle där man faktiskt har väderingar, och inte bara handlar helt tanke- och känslolöst.

Ett caballosamhälle.

1 comment:

  1. glad för detta inlägget för att det var så konstnärligt skrivet. däremot så kan jag rädas budskapet eftersom jag är tjej och redan känner att jag har fått stå ut med så mycket dumheter, både allmänt som tjej och som boende i rum nummer åtta...

    ReplyDelete