Sunday, October 16, 2011

En traditionell approach

Ett lite mer vanligt blogginlägg.

Dagen börjar rundas av här. Glädjemätaren är något högre nu än när jag vaknade. Det har varit en dag med vida äventyr. Jag har bestigit gigantiska svampar och anrika slott. På tillbakavägen möter vi några ståtliga Caballos (se tidigare inlägg).

Väl hemma tror jag att det ska bli kvalitétsuppvilningstid på rummet. Icke då. Mina bröder behöver mig i strid, där det är varje mans uppgift att ge allt han har. Efter fotbollen belönas jag med en delikat kycklingsgryta lagad av kändiskocken.

Efter mansmålet tar jag en välförtjänt rast, men det tar inte långt tid innan fler människor ansluter och helt plötsligt sitter vi där och spelar ett spel. Ett spel av makt. Ett spel av begär och girighet. Med andra ord; ett spel som inte gick så bra ihop med min ädla personlighet.

Trots förlustens bittra smak har jag svårt att klaga på livet. Det spelar ingen roll hur mycket folk kastar på mig, så länge jag har Caballos.

No comments:

Post a Comment