Friday, October 28, 2011

Natt

Börjar komma in på vargtimmarna (la hora del lobo) på dygnet här i mitt cribb där jag för helgen rullar solo. Hade tänkt lägga mig och sova, men det hela visade sig vara en skenmanöver, för nu sitter jag här med smattrande fingrar.

Ännu en soft caballofredag, där vi endast har lektioner fram till lunch. Lektionerna i sig bestod av föreläsningar om riktig stabila och stora caballopersoner i GT som visade människor vad skåpet skulle stå. Efter det blev en mindre roadtrip in till Örebro, och släppte av två kära caballosökare vid centralstaionen. Vi ses snart igen. Spontanbesök i Marieberg på tillbakavägen, ett besök som tog musten ur mig på ett oväntat starkt vis. 

Väl på hemmaplan bestod resten av dagen i social gemenskap. Avverkade en hel del viktiga saker. Styrde upp ett biobesök som står på schemat imorgon. Det är den nostalgiska ådran som ska kittlas imorgon genom Tintin- filmen som är högaktuell. Senare på kvällen blev det hela två filmer avklarade! The Prestige och Det Sjätte Sinnet, lite halvspooky sådär för att komma in i halloweenfeelingen.

Grädden på moset på den lilla promenaden tillbaka till mitt hus var att himlen, som när jag gick in i huset var mulen, hade förvandlats under kvällen och var nu ett upplyst mästerverk skapat av the Caballomaster.

God natt, mina sökare, god natt.

3 comments:

  1. Inte för att var sån MEN missade du inte en grej på dagens händelser? förslagsvis mellan marieberg och hemmaplan?

    ReplyDelete
  2. wow mycket caballo i detta inlägget! gillas mycket eftersom man påminns om det vi alla strävar efter!

    ReplyDelete
  3. En hemlängtande ElinaOctober 29, 2011 at 1:32 PM

    Man inser inte vad man har förrän man inte har det längre. Ni fattas mig, och Sebbe - du är mannen! Pussisar.

    ReplyDelete