Monday, October 24, 2011

Ny vecka, nya möjligheter

Öppnade dagen lite oroligt. Kvällen innan hade jag och min mobil gått skilda vägar, men det dröjde inte många timmar innan vi två återförenades. Lite orolig över att han spenderat natten i minusgrader och morgonen i fukt plockar jag upp honom - men trofast som han är kämpar han nu vidare utan någon större defekt. 

Jag förundras återigen över Sveriges kulturella, vetenskapliga och sociala skillnader. Rullkebab var först. Nu visar det sig att det som resten av världen definierar som pannkakor i Norrland istället kallas för "plättar". Det vi andra ser som plättar är hos dem finurligt nog "små plättar". Charmigt, jag vet. Norrlandsbor gillar inte att ha för många olika namn på saker. Frågan vi nu ställer oss är om de kallar varma mackor för "små pizzor" eller köttbullar för "små köttlimpor". Återstår att se.

Just nu sitter jag och min käre bloggbekantskap Olle Bengtsson och spenderar kvalitetstid i det verkliga livet. Inget går upp emot att träffa en man med lika stora visioner som ambitioner. Vad som kommer ut av detta möte får man, om man har tur, se imorgon. 

No comments:

Post a Comment